16 januari 2022
ergonomisch slapen

Wil jij je nachtrust verbeteren?

ergonomisch slapen

Iedereen is het er over eens, een goede nachtrust hebben is essentieel voor een gezonde levensstijl. Onze hersenen en ons lichaam kunnen pas goed functioneren als we een goede nachtrust hebben gehad, dit kan dus heel je dag bepalen. De goede nachtrust kan ervoor zorgen dat je vrolijker en actiever in het leven zult staan. Je zal betere prestaties leveren op het werk of op school, alleen maar voordelen dus. Maar niet iedereen kan goed slapen, vaak gaat dit gepaard met een slecht matras. Slechte matrassen zorgen er voor dat je tijdens de nacht minder vast zal slapen, en minder uitgerust wakker zal worden. Vaak gaan er veel klachten gepaard met een slecht matras zoals rug, schouder, nek en schouderklachten. Dit allemaal kan dan weer een slechte invloed hebben op het leven. Om deze klachten te voorkomen en een goede nachtrust te verkrijgen, moet je op zoek gaan naar een juiste matras. De juiste matras kan veel doen tegen klachten, en een goede nachtrust tot stand laten komen. Iedere persoon heeft een andere behoeften, als het om matrassen gaat. Ga daarom naar een goede matrassenwinkel en test verschillende matrassen uit. Vraag ook om info aan de winkelbedienden, zij weten alles over een goede matras en zullen je helpen met het vinden van de perfecte matras. Het kan zijn dat je zelfs op een goede matras niet goed kan slapen, en er geen goede nachtrust uit kan halen. Dan moet je misschien een kijken of je wel aan ergonomisch slapen doet. Ergonomisch slapen houd in dat je ofwel op je zij ligt of op je rug. In die houdingen kan je wervelkolom helemaal tot rust komen en herstellen van de inspanningen die dag. Zo ergonomisch slapen heeft wel verschillende voorwaarden, je moet dus een goed matras hebben en een goed hoofdkussen. Op je buik slapen is zeker niet aan te raden, omdat dit slecht is voor de nek en andere lichaamsdelen.